Turisme

Reisetrender 2014: Skreddersydde hotell, treningsferier og USA-feber

Reisetrender 2014: Skreddersydde hotell, treningsferier og USA-feber
19-12-2013 09:38 CET Star Tour AS Reise?ret 2014 st?r for d?ren, og nok en gang forventer man et rekord?r i antall ferier til utlandet. Hovedtrendene for ferie?ret 2014 er skreddersydde hotell, aktive ferier og mobilen som ferieplanlegger nummer én. Star Tour sp?r en ?kning i antall reiser til fjerne og eksotiske reisem?l som Bali og Burma, samt en ?kning til ferielandene USA, Hellas og Spania.

Reise?ret 2014 st?r for d?ren, og nok en gang forventer man et rekord?r i antall ferier til utlandet. Hovedtrendene for ferie?ret 2014 er skreddersydde hotell, aktive ferier og mobilen som ferieplanlegger nummer én. N?r det gjelder trender for land og reisem?l s? sp?r Star Tour en ?kning i antall reiser til fjerne og eksotiske reisem?l som Bali og Burma, samt en ?kning til ferielandene USA, Hellas og Spania.

– Nordmenn ligger p? verdenstoppen n?r det gjelder ferier til utlandet. To og tre utenlandsreiser i ?ret er ikke uvanlig, og jo eldre vi blir jo mer reiser vi, sier Lena Petersson, kommunikasjons- og markedsdirekt?r i Star Tour. Hun mener vi vil fortsette ? reise mye i 2014, og tror at nordmenn vil bli stadig mer opptatt av ? f? ferier som er tilpasset akkurat ?mitt behov? og god valuta for pengene.
– Tiden hvor halve flyet sjekket inn p? samme hotell og var forn?yd med det samme er forbi. N? ?nsker vi et hotell som ?passer akkurat for meg? og mer valgfrihet i ferien. Dette er en internasjonal trend, sier Petersson som blant annet sp?r en stor vekst i ulike hotelltyper de kommende ?rene.
– Vi har i dag barnefrie designhoteller, treningshoteller og familiehoteller. Dette tilbudet vil bare vokse og vokse. I fremtiden vil vi b?de f? og ?nske oss i stadig st?rre grad et hotell som er designet akkurat for mine behov, mener Petersson.
10 reisetrender for 2014
1. Vekst av hoteller tilpasset alle typer behov. Hoteller designet til ? passe ?akkurat dine behov?
2. Treningsferier. Vekst i ferier som er mer rene treningsferier.
3. Aktiv i ferien. En trend som bare forsterker seg. ?nsket om ? holde seg i form gj?r at stadig flere vil v?re aktive i ferien. Fra joggetur p? stranden til treningsstudio p? hotellet.
4. Slappe av. Parallelt med at stadig flere blir mer aktive ser vi en mot-trend. Den andre delen vil ?logge av? og slappe av. De lever kanskje hektisk i hverdag og vil lade batteriene i ferien.
5. You are what you eat. Sunt kosthold. ?kt fokus p? sunn mat ? v?re seg ?kologisk eller raw food ? vil ogs? prege ferievalgene i fremtiden og ikke minst frokostbuffeten p? hotellene.
6. ?Wifi whenever whatever?. Vi vil se Netflix i ferien p? Blue Village. Vi vil sjekke TripAdvisor p? mobilen. WiFi og gode linjer blir et krav ? wherever whenever.
7. Feriesjefen i lomma. Fremtiden er mobil og i fremtiden vil 50 % av alle bestillinger gj?res via telefonen.
8. Fortsatt vekst til USA ? f?rst og fremst Miami og New York, og fortsatt vekst til klassikerne Hellas og Spania.
9. Dragning mot det eksotiske. Vekst til fjerne og eksotiske land og reisem?l fortsetter i tr?d med velstanden i Norge. Eks. p? reisem?l som kommer er Burma, Bali, India og S?r-Afrika
10. Fortsatt vekst innen opplevelsesreiser og aktive ferier. En trend som bare blir sterkere parallelt med at vi f?r stadig flere 50+ i befolkningen. Minner for livet er en tydelig trend blant 50+ samt at reiser og opplevelser st?r ?verst p? ?nskelisten i f?lge alle unders?kelser. Sp?rsm?let blir ikke lenger hvor du har reist ? men samtalene vil dreie seg om hva du har gjort p? reisen.
Stabekk 19. desember 2013
Bilder kan lastes ned her: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0004717
Kontaktinformasjon:
Informasjonsr?dgiver Kirsti Irgens Erts?s
[email protected]
Tlf: 476 33 558

A to już wiesz?  Lansering av Nasjonalmuseets utstillingsprogram 2014 og pressevisning i ?Tidsbilder. Norge 1814?

Markeds- og kommunikasjonsdirekt?r Lena Petersson
[email protected]
Tlf: 922 81 518

Star Tour er en av Norges st?rste turoperat?rer med 360 000 reisende ?rlig. Vi tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land, og i 2013 feirer vi v?rt 40-?rs jubileum. I f?lge Norsk Kundebarometer har Star Tour Norges mest forn?yde kunder, b?de n?r det gjelder kundetilfredshet og kundelojalitet. Vi jobber kontinuerlig med ? utvikle og forbedre reisene v?re og har som en del av TUI Travel Plc tilgang p? reiser og ferier som ellers hadde v?rt uoppn?elige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som best?r av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy